StoryEditor

Levi Strauss zatvára závody v Amerike

29.09.2003, 00:00

Americká spoločnosť Levi Strauss & Co. sa rozhodla zatvoriť všetky zostávajúce závody v Severnej Amerike a prepustiť 2 000 zamestnancov. Najväčší producent značkového džínsového oblečenia pristupuje k týmto radikálnym krokom v rámci svojej reštrukturalizácie a novej stratégie. Informoval o tom Financial Times.
Závod v San Antoniu v štáte Texas by mal svoju činnosť ukončiť v decembri tohto roka. O prácu tak príde 800 ľudí. Ďalšie tri závody má spoločnosť v Kanade. Tie by sa mali zatvoriť na budúci rok v marci. Po ich zrušení príde o prácu všetkých 1 180 zamestnancov.
V novej stratégii sa spoločnosť rozhodla zamerať na dizajn výrobkov, predaj a marketing. Zároveň sa chce sústrediť na zlepšenie vzťahov so zákazníkmi. Výrobu jej produktov by mala zabezpečovať spoločnosť LS & Co.
Prezident najväčšej odborovej organizácie zamestnancov v textilnom priemysle UNITE Bruce Raynor prijal rozhodnutie spoločnosti s veľkým rozhorčením. Za hlavný dôvod zatvárania závodov považuje zlú obchodnú politiku vlády Spojených štátov amerických, ktorá sa usiluje po celom svete hľadať čo najlacnejší trh práce.
Za ostatných niekoľko rokov reštrukturalizácie musela firma zatvoriť už šesť závodov v USA a dva v Európe. Väčšinu svojej výroby presunula do Ázie a Latinskej Ameriky.
Levi Strauss je spoločnosť, ktorá je na trhu už celých 150 rokov. " V poslednom období musela naša spoločnosť čeliť narastajúcej konkurencii a zložitým ekonomických podmienkam," uviedol jej generálny riaditeľ Phil Marineau. Ako ďalej upozornil, svet sa v súčasnosti nachádza v recesii, ktorá negatívne vplýva na celkové hospodárske výsledky firmy. Tie poznačil aj trvalý pokles cien v odevnom priemysle.
Aj napriek ťažkým podmienkam však firma predpokladá, že v treťom štvrťroku by sa jej tržby mali zvýšiť o 6 až 7 percent asi na 1,08 miliardy dolárov. Prevádzkový zisk sa v rovnakom období očakáva na úrovni 100 miliónov dolárov, čo je v porovnaní s rovnakým obdobím pred rokom, keď bol vo výške 96,7 milióna, mierne zlepšenie. Čistý zisk by sa mal v treťom štvrťroku medziročne zvýšiť z 13,7 milióna na 24 až 28 miliónov dolárov.
Pri príležitosti 150. výročia svojho založenia sa spoločnosť Levi Strauss & Co. rozhodla otvoriť nové turistické centrum, ktoré by malo hlavne podporiť jej značku a bývalú slávu. Oblečenie tejto značky patrilo odjakživa k americkému štýlu oblečenia, ktorý nemôžu zatieniť ani súčasné problémy spoločnosti.

menuLevel = 2, menuRoute = finweb/podniky-a-trhy, menuAlias = podniky-a-trhy, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
18. apríl 2024 09:59