StoryEditor

Najdrahšia diera sveta

19.04.2004, 00:00

O podmorskom spojení Veľkej Británie a Francúzska popod kanál La Manche sníval už cisár Napoleon. Písal sa rok 1802. V priebehu ďalších 184 rokov najrôznejší dobrodruhovia a rojkovia podnikli 27 pokusov, aby sen premenili na skutočnosť. Až 28. bol úspešný - do vápenca, ktorý tu tvorí dno mora, sa raziace štíty zahryzli v roku 1986 a pracovali vo dne, v noci, až kým o osem rokov nebolo dielo dokončené. Aj keď sa hovorí o "eurotuneli" - akoby bol jeden - fakticky ide o trojčatá. Dva tubusy v hĺbke štyridsať metrov pod hladinou mora slúžia železničnej doprave, tretí v strede je servisný a únikový. Rýchlovlaky na trati Sangatte - Folkestone premávaj...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
menuLevel = 2, menuRoute = dennik/firmy-a-podnikanie, menuAlias = firmy-a-podnikanie, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
23. apríl 2024 10:07