Spoločnosť Scania chce v tomto roku zvýšiť bezpečnosť na európskych diaľniciach a chce to dosiahnuť aj usporiadaním doteraz najväčšej súťaže pre vodičov kamiónov v Európe pod názvom Young European Truck Driver. V rámci súťaže si mladí kamionisti zmerali sily a schopnosti aj v úspornej jazde, v presnom manévrovaní s vozidlom a zároveň si preverili znalosti v teoretických a praktických testoch.
Súťaž sa uskutočnila v 15 členských krajinách Európskej únie a rovnako v Slovenskej a Českej republike, Nórsku, Poľsku a vo Švajčiarsku. Hlavnými celoeurópskymi sponzormi boli spoločnosti Michelin, Shell a Medzinárodná diaľničná únia IRU.
"Veľmi nás teší, že sa Európska únia stala partnerom v tejto dôležitej kampani," povedal viceprezident Scania Group Kaj Lindgren. "V roku 2001 sme náš program prvýkrát predstavili na bruselskej konferencii spoločnosti Scania o bezpečnosti diaľničnej prevádzky. Už vtedy sme dúfali, že sa nám podarí získať podporu Európskej únie. Som si istý, že vďaka tomuto partnerstvu a silným sponzorom, pomôže naša súťaž zvýšiť bezpečnosť premávky na diaľniciach a zlepšiť povedomie o bezpečnosti medzi profesionálnymi vodičmi v celej Európe."
V dokumente "Európska dopravná politika pre rok 2010: čas rozhodnúť sa" určila Únia ako cieľ svojej práce v oblasti bezpečnosti diaľničnej prevádzky -- hoci to znie drasticky -- znížiť počet obetí dopravných nehôd z dnešných 40 000 na 20 000 osôb ročne. Podľa spomínaného dokumentu by tento cieľ mal byť splnený do roku 2010. Keďže nehody na diaľniciach sú hlavnou príčinou smrti vekovej skupiny od 14 do 25 rokov, prišla Scania s nápadom osloviť práve mladých vodičov kamiónov s cieľom zvýšiť ich povedomie o bezpečnosti na diaľniciach. Zameranie súťaže sa tak zhoduje s politikou Európskej únie.
"Súťaž oslovuje vodičov ťažkých nákladných automobilov do 30 rokov a týmto spôsobom chceme investovať do bezpečnosti diaľničnej premávky v blízkej budúcnosti," doplnil Kai Lindgren. "Očakávali sme, že v celej Európe sa na súťaži zúčastní 30- až 35-tisíc vodičov. Boli by sme veľmi radi, keby sa nám týmto spôsobom podarilo v budúcnosti prispieť k zníženiu počtu úmrtí a zranení pri nehodách ťažkých vozidiel."
Bezpečná prevádzka ťažkých vozidiel na diaľniciach má zároveň pozitívny dosah na životné prostredie. Menší počet nehôd prispieva k zníženiu ekologických škôd tým, že sa znížia straty alebo úniky nákladov. Menej nehôd zároveň znamená plynulejšiu premávku. Bezpečný štýl riadenia automaticky šetrí palivo a zároveň znižuje škodlivé emisie.
Súťaž sa začala na jar miestnymi kvalifikačnými kolami. Najlepší vodiči z každej krajiny sa potom v lete stretli v národnom finálovom kole. Európske finále najlepších truckerov zo všetkých zúčastnených krajín sa uskutoční v septembri 2003 vo Švédsku.
Scania je jedným z popredných výrobcov nákladných vozidiel a autobusov, a tiež výrobcom priemyselných a lodných motorov. S 28 000 zamestnancami a výrobnými závodmi v Európe i Latinskej Amerike je jednou z najlepšie prosperujúcich spoločností vo svojom odvetví. Tento jej počin patrí medzi významné aktivity v prospech zvýšenia bezpečnosti na cestách v celej Európe.