Filmy, ktoré citujú, parodujú či skladajú poctu množstvu ďalších filmov, zvyčajne oslovujú snobskú časť publika, ktorá sa cíti poctená vlastným zistením, že aspoň časť citovaného/parodovaného/pocteného pozná a dokonca má rada. Je to spôsob, ako sa priblížiť k veľkému majstrovi. Ten sa tentoraz rozhodol poctiť tzv. poklesnuté filmové žánre, počnúc westernom, končiac kung-fu filmami. Jeho snímke Kill Bill kvalitatívne najviac pomohla animovaná pasáž blízka japonskej anime. Prvá časť filmu pozostáva z piatich nelineárne radených častí, čo je práve pri Tarantinovi len veľmi malým prekvapením. So svojim doterajším úspechom sa okrem iného vyrovnáva aj tým, že cituje vlastné filmy. Režisér sa nechal počuť, že Kill Bill bude najlepším akčným filmom všetkých čias, ľudí s podobným názorom však veľa nenájdete. Na výnimočnosť predsa len treba viac originality ako predstavuje film, ktorý stále na niečo naráža, niečo paroduje, zveličuje a vyzdvihuje na filmové nebesá. Dejová kostra je pritom veľmi chatrná a v tomto prípade nie je obalená mäsom, ale zaliata krvou. Pri nakrúcaní sa minulo takmer štyristo litrov červeného preparátu, čo na snímke vidno. Keby sa na červenej tekutinke muselo viac šetriť, možno by sa film postupne neprepadol do trápno-smutnej agónie vrcholiacej v nekonečnej bojovej scéne plnej useknutých hláv, končatín a červených mláčok. Krv strieka po zásahu sečnými zbraňami vo veľkých gejzíroch, čo je vtipné skôr v komornej scéne, kde si účty zo slušného správania vyrovnáva jakuza, než v nasledujúcej skupinovej trápnosti. A ako sľubne sa pritom film začínal...
Snímka spočiatku predstavuje niekoľko filmových žánrov s ich typickými spôsobmi rozprávania, zároveň akoby sama váhala, či sa má do nejakého rozprávania vôbec púšťať a neuspokojí sa s peknými epizódkami z podsvetia. Hlavnou postavou je Uma Thurmanová, ktorá sa po štyroch rokoch preberie z kómy. Upadla do nej vo chvíli, keď jej na vlastnej svadbe prestrelil hlavu šéf mafiánskej skupinky, do ktorej sama patrila. Tak sa predstavuje "Bill", ktorého treba "kill"- vyriešenia ich vzájomného sporu sa zrejme dočkáme až v druhej časti, v tej prvej padlo len niekoľko (desiatok) vedľajších figúr. Oproti najznámejšiemu Tarantinovmu filmu Pulp Fiction ubudlo v snímke Kill Bill humoru, zostala hudba a publikum a pribudla hrdinská ženská postava, akú si v mysli dokáže vypestovať iba muž oddojčený na milovanom braku. Pomstou zaslepená Uma Thurmanová sa v tomto filme viac než herectvu venuje gymnastike, čím naznačuje, že by na filmových festivaloch a na Oscaroch konečne mala vzniknúť cena pre najsvižnejšieho herca/herečku. Bola by to kategória blízka Zlatej maline.