Na najväčšom slovensko-poľskom hraničnom priechode v Trstenej musia slovenskí kamionisti poľským colníkom platiť dane, ak majú v nádržiach viac ako 200 litrov nafty. Pri plnej nádrži je to až deväťtisíc korún, pričom mnohí vodiči kamiónov pri sebe nemajú toľkú hotovosť. Mnohí sú rozhorčení, pretože poľskí vodiči prechádzajú colnicou bez problémov. "Vyplýva to z rozdielneho prekladu medzivládnej dohody medzi Slovenskom a Poľskom o medzinárodnej cestnej doprave z roku 1999. V našej verzii sa uvádza, že palivo, nachádzajúce sa v pevne zabudovaných nádržiach, je oslobodené od cla a iných poplatkov. V poľskom texte sa hovorí, že je oslobodené od cla a iných záležitostí. Naši poľskí kolegovia si to vysvetľujú tak, že DPH a spotrebná daň sem nepatrí, " povedal námestník Colného úradu v Trstenej Jozef Turčák. Poliaci začali vyberať poplatky za naftu už v marci, a to v pôsobnosti Colného úradu v Prešove, postupne to začali uplatňovať aj na ďalších hraničných priechodoch. Zdá sa však, že ani samotní Poliaci v tom nemajú celkom jasno. Podľa J. Turčáka často záleží aj od zmeny, ktorá má službu. Niektoré dni je na colnici rad kamiónov a inokedy je colné vybavenie bez prieťahov. Naši vodiči využívajú aj to, že na Slovensku je nafta lacnejšia ako v Poľsku. "Colné riaditeľstvo požiadalo Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií SR, aby sa obrátilo na svojho poľského partnera. Zatiaľ čakáme na odpoveď, " informovala Sylvia Balázsiková, hovorkyňa Colného riaditeľstva SR.