StoryEditor

Poistenie cez internet

08.06.2004, 00:00

Jedným z najvýznamnejších prostriedkov komunikácie je v súčasnosti internet. To využili aj firmy a virtuálna sieť im slúži aj ako predajný kanál. Elektronické bankovníctvo sa čoraz viac používa, ale pri poistení je to rozdielne. "Nakupovanie cez internet, rovnako ako dohodnutie poistenia, je oblasťou, ktorá na svoje objavenie ešte len čaká," povedal Dušan Beneš z Allianz -- Slovenskej poisťovne. Podľa jeho slov, väčšina klientov oceňuje informácie, ktoré sa dajú cez internet získať, ale pri dohodovaní poistenia jednoznačne prevláda konzervatívny prístup. Klienti sa potrebujú totiž s niekým osobne porozprávať o detailoch poistenia.
Najľahšie sa dá prostredníctvom internetu uzavrieť cestovné poistenie. Poisťovňa totiž nepotrebuje toľko údajov, ako pri iných poistkách a zmluvy sú viac štandardizované. Význam takéhoto spôsobu predaja by mohol rásť vtedy, ak občan musí náhle odcestovať. Mnoho ľudí má totiž uzavreté ročné poistné, alebo je cestovné poistenie súčasťou jeho bankomatových kariet.
Poisťovne ponúkajú niekoľko ďalších spôsobov predaja. Zatiaľ je najzaužívanejším návšteva pobočky. Inou alternatívou je návšteva obchodného predajcu doma. Pri "donáške do domu" môže poisťovňa účtovať príplatok. Základnými požadovanými údajmi sú číslo pasu a dĺžka pobytu.

menuLevel = 2, menuRoute = dennik/servisne-prilohy, menuAlias = servisne-prilohy, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
18. apríl 2024 18:10