Aj keď má iba tri roky, česko-slovenská konzultačná firma Pricewise má už bohaté medzinárodné skúsenosti. Vznikla spojením troch mladých ľudí, ktorí mali chuť podnikať a zistili, že v stredoeurópskom regióne sa otázke naceňovania nevenuje dostatočná pozornosť. “Niektorí ľudia si myslia, že našou úlohou je zvyšovať ceny produktov, nie je to pravda,” hovorí o podstate ich podnikania jeden zo zakladateľov Peter Krišťák. Jeho spoločník Milan Schnorrer ho dopĺňa: “Napríklad sme zistili, že ľuďom nevyhovuje, ak v jazykovej škole môžu za kurz platiť iba raz do roka. Tak sme navrhli mesačné splátky. Aj študent je spokojný, aj škola zarobí viac.”
Dnes Pricewise má za sebou úspešné projekty v šiestich krajinách a denne analyzuje dáta o dvestotisíc ľuďoch. “Ak to takto pôjde ďalej, o chvíľu budeme mať údaje o spotrebiteľoch lepšie ako Štatistický úrad,” smeje sa Milan. Medzi ich klientov patria veľké slovenské a české firmy pracujúce priamo s klientami. “Napríklad vďaka našim radám môže od teraz jedna veľká česká banka zarobiť každý rok o pol miliardy českých korún viac,” uzatvára Peter Krišťák. Pricewise v Success story na HNtv.