StoryEditor

Zlatá Incheba prispela k zvýšeniu odbytu

18.03.2002, 23:00

Výrobca predmetov z oblasti ezoteriky so zameraním na aromaterapiu EZO sk, s. r. o., Prešov, má snahu preniknúť na východné trhy, do Ruska a na Ukrajinu. O jej výrobky -- darčekové či reklamné predmety -- prejavila záujem ruská plynárenská spoločnosť. Na začiatok si objednali 10 tis. kusov balení. Pri celkovej ročnej výrobe do 100 tis. kusov vonných solí a približne rovnakého množstva balení ostatného sortimentu to nie je zanedbateľné množstvo. Pre HN to uviedol riaditeľ firmy Jozef Dorčák. Zároveň dodal, že po vlaňajšom úspechu na výstave Incheba, keď firma získala Zlatú Inchebu 2001 za dva výrobky, sa zvýšil záujem o jej produkciu na domácom i zahraničných trhoch. Odbyt produkcie do obchodných reťazcov sa zvýšil v porovnaní s predchádzajúcim rokom o 30 %.
Firma vznikla v roku 1992 ako veľkoobchod a neskôr výrobca vonných solí do kúpeľa s relaxačnými a liečivými účinkami. Množstvom pokusov sa dopracovali k rôznym spôsobom sypania solí do fľaštičiek tak, aby táto vytvárala jedinečné farebné obrazce. "Sme jediní v Európe a možno aj na svete, ktorí dokážeme takto sypať a miešať soľ. Všetky výrobky robíme ručne, pričom naplnenie jednej fľaštičky trvá približne 20 minút. Stroje by nám značne uľahčili prácu, ale tie dokážu sypať len vodorovne," skonštatoval J. Dorčák.
V priebehu rokov manželia Dorčákovci študovali receptúry jednotlivých výrobkov z dostupnej literatúry o ezoterike, o účinkoch jednotlivých olejov a o ich zložení. Postupne k výrobkom zo soli pridávali výrobu a miešanie vonných olejov, olejov do kúpeľov a viacfarebných olejov. V súčasnosti firma produkuje 550 druhov výrobkov v 11 vôňach, pričom dominuje vôňa eukalyptu a levandule. Spolupracujú s kozmetológmi, každý výrobok je certifikovaný. Éterické oleje, prírodné silice a byliny dovážajú zo 42 štátov sveta. Soľ do kúpeľov nakupujú v prešovských Solivaroch, ozdobné fľaše dovážajú z Talianska. "Na Slovensku sa nenašiel ich výrobca. Istá slovenská sklárska firma požadovala nielen zhotovenie formy, čo je minimálne 200 tis. Sk, ale aj minimálny odber 50 tis. kusov fľašiek, čo je pri našom súčasnom objeme výroby nereálne," uviedol Dorčák.
Cieľom do budúcnosti je rozšíriť firmu o druhú divíziu -- drogistické výrobky, ktoré budú menej farebné, lacnejšie a vo väčších baleniach. Pôjde o strojovú výrobu, do ktorej bude nevyhnutné investovať približne 2,5 mil. Sk.
Vo firme v súčasnosti pôsobí 16 zamestnancov, ktorých produkcia smeruje do troch vlastných predajní Mandaly, ktoré slúžia najmä ako vzorkové predajne, a do obchodných reťazcov na Slovensku. Časť produkcie smeruje na export, predovšetkým do Českej republiky, ale aj do Maďarska, Rakúska a Poľska.

menuLevel = 2, menuRoute = dennik/podniky-a-trhy, menuAlias = podniky-a-trhy, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
24. apríl 2024 00:58