StoryEditor

Triky obchodníkov plnia účel

25.06.2002, 00:00

Niekedy nám obchodnícke triky pripadajú ako hra mačky s myšou. Lišiacka mačka v podobe hypermarketu hľadá všetky možné úskoky, aby prekabátila myš, čiže zákazníka hľadajúceho tovar, samozrejme, cenovo čo najvýhodnejší. Na jeho prilákanie slúžia nielen rôzne letáky, ktoré prepĺňajú poštové schránky, ale aj výrazne nápadné tabule s obrovskou cifrou, samozrejme, veľmi výhodnou.
V bezprostrednej blízkosti tovaru sú potom podstatne menšie ceduľky s malými číslicami a ešte menšími, priam miniatúrnymi písmenkami s názvom tovaru.
V ostatnom čase, keď sa horúčavy držali nad 30 °C, vyskúšal hypermarket Tesco v Petržalke trik so zmrzlinou Vienetta. Marketingoví čarodejníci avizovali na rozmernej tabuli výhodnú cenu 46,90 Sk pre tri nešpecifikované druhy. Zákazník sa ešte ubezpečil, že aj na malej ceduľke je rovnaká cena a automaticky siahol po jednom z troch druhov v mraziacom pulte pod ceduľkou. Nepovažoval za potrebné prečítať si aj miniatúrny text, oznamujúci názov Vienetty. A práve v tom spočíval marketingový trik. Pod ceduľkou totiž nebol zlacnený druh zmrzliny, ale tvarohová Vienetta. A jej cena, ako vysvitlo až z čiarového kódu, bola 63,90!
Chytrosť nie sú žiadne čary. Stačí ceduľku s názvom a cenou čokoládovej Vienetty posunúť nad tvarohovú, čiže rozmiestniť iba tri ceduľky namiesto štyroch, a zákazník si vôbec neuvedomí, že štvrtá s vyššou cenou jednoducho chýba. Ak pri pokladnici nie je dostatočne ostražitý, asi si ani nevšimne blokovanú cenu, a tým stratí nárok na reklamáciu i vrátenie tovaru. Keď kontroluje účtenku doma, už je neskoro. Potom mu už nič nepomôže.

menuLevel = 2, menuRoute = finweb/komentare-a-analyzy, menuAlias = komentare-a-analyzy, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
26. apríl 2024 15:20