StoryEditor

Sofistikované analýzy na podporu rozhodovania

29.01.2002, 23:00

V súčasnom vysoko konkurenčnom prostredí si totiž firmy veľmi zreteľne uvedomujú, že práve spôsob komunikácie s klientmi a hľadanie ciest k uspokojeniu ich individuálnych potrieb je tým, čo ich môže odlíšiť od konkurencie. Spoločnosti, ktoré chcú v tomto prostredí uspieť musia orientovať svoj spôsob podnikania novým smerom. Neriadia už svoje produkty, ale začínajú sa zaoberať riadením individuálnych vzťahov so zákazníkmi. Dôvody tejto orientácie sú viac než jasné -- je to zákazník, kto živí každé podnikanie. Jeho hodnota však nespočíva v jednorazovom predaji, ale v jedinečnom dlhodobom vzťahu, ktorý s ním firma vytvára.
DOSTUPNOSŤ INFORMÁCIÍ
Kľúčovou stratégiou spoločnosti SAS je dostupnosť informácií. Tá umožňuje finančným inštitúciám využívať obrovské zdroje údajov z neobmedzeného počtu perspektív, a tak objavovať nové, dosiaľ nezistené trendy. Tieto prístupy zahrňujú metódy business inteligencie, hĺbkovú analýzu údajov, informačné systémy pre riadiacich pracovníkov (EIS) a využívanie internetu. Väčšina týchto metód má však spoločného menovateľa, a to využívanie firemného dátového skladu.
Riešenia SAS pre riadenie vzťahov so zákazníkmi (CRM -- Customer Relationship Management) umožňujú získavať rozsiahle informácie z dát o produktoch, službách, zákazníkoch atď., využiteľných na posilnenie a budovanie dôvery zákazníka k banke. CRM však nie je možné realizovať bez adekvátnej dátovej podpory, ktorú poskytujú dátové sklady. Cieľom budovania dátových skladov je teda umožniť širokému spektru užívateľov ľahko a rýchlo získať a analyzovať kvalitné informácie na zabezpečenie svojich pracovných úloh. Tieto informácie dokážu dátové sklady analyzovať a spracúvať tak, že sú schopné ich poskytovať v zmysluplnej a využiteľnej forme. Podpora podnikania dátovými skladmi má široké využitie vo všetkých oblastiach marketingu a obchodu. Získané dáta sa môžu kombinovať a analyzovať na jedinej pracovnej ploche. Výsledky sa prezentujú spôsobmi, ktoré umožňujú napríklad zákaznícke členenie a profilovanie k priamej kampani zameranej na najvhodnejšiu cieľovú skupinu. Výsledkom je lepšie zameraný marketing (čo znamená vyššiu návratnosť investícií), vyššia vernosť zákazníkov, dokonalejšie porozumenie životnému cyklu výrobkov a mnoho ďalších faktorov, ktoré prispievajú k lepšej konkurencieschopnosti firmy.
Budovanie dátových skladov
Vo svete využíva najrôznejšie softvérové riešenia dodané spoločnosťou SAS celé množstvo bankových a finančných inštitúcií. Aj na Slovensku sa veľmi silno vníma potreba aplikovať riešenia na podporu rozhodovania. Spoločnosť Volkswagen finančné služby, s. r. o., implementuje SAS technológie dátového skladu v oddelení controllingu a v blízkej budúcnosti aj v ostatných oddeleniach firmy. Dáta z transakčného systému sa budú ukladať do dátového skladu, ktorý zabezpečí okamžitý prístup k informáciám, stabilnú bázu historických dát a zároveň umožní sofistikované analýzy. Extenzívny kontrolný mechanizmus pri načítaní dát do dátového skladu zabezpečí úplnú presnosť a spoľahlivosť informácií. Okamžité prínosy celého systému sa prejavia predovšetkým v oblasti podpory rozhodovania: manažment Volkswagenu finančných služieb, s. r .o., bude mať možnosť priamo sledovať a analyzovať dáta z bodovacieho a hodnotiaceho zákazníckeho systému podľa mnohých hľadísk (napr. úrokové sadzby, depozity, minimálne vklady, atď.).
Slovenská poisťovňa, a. s., je ďalšou spoločnosťou, ktorá využíva pri budovaní manažérskeho informačného systému riešenia spoločnosti SAS. V Slovenskej poisťovni, a. s., realizuje spoločnosť Asset Soft, a. s., budovanie systémov na podporu rozhodovania, využívajúce SAS riešenie pre CRM. "Súčasné riešenia, ktoré SAS ponúka Slovenskej poisťovni, sú zamerané nielen na jednoduchý reporting a štatistické zostavy, ale aj na analytické nástroje pre marketing produktov a ich vývoj založený na sledovaní profitability existujúcich produktov," hovorí Ing. Martin Florián, riaditeľ slovenského zastúpenia spoločnosti SAS.

menuLevel = 2, menuRoute = hnporadna/informacne-technologie, menuAlias = informacne-technologie, menuRouteLevel0 = hnporadna, homepage = false
19. apríl 2024 21:59