StoryEditor

Čo všetko si môžete pripoistiť

22.07.2003, 00:00

Najdôležitejším na cesty je pre každého klienta poistenie liečebných nákladov. Okrem toho však môže poistka kryť aj ďalšie riziká. No za rozšírené krytie si v poisťovniach človek musí priplatiť. Medzi najčastejšie pripoistenia, ktoré slovenské poisťovne ponúkajú, patrí úrazové poistenie či poistenie zodpovednosti za škodu. Poistiť si cestovateľ môže, napríklad, aj osobné veci a batožinu, neskoré dodanie batožiny leteckou spoločnosťou či stratu cestovných dokladov. Ten, kto už zažil nevydarenú dovolenku, sa môže pripoistiť proti rizikám, ako sú, napríklad, nevydarená dovolenka, predčasný návrat či pre prípad nečerpaných služieb. Poistiť sa klient môže aj pre prípad privolania opatrovníka pre nedospelú osobu či sprievodu. Praktické najmä pre dovolenkárov s individuálnou dopravou môže byť poistenie nepojazdného vozidla, poistenie zvýšených nákladov na spätnú dopravu či poistenie meškania hromadného dopravného prostriedku. V zahraničí sa rovnako zíde, napríklad, aj poistenie právnej ochrany.

Cestovné poistenie a ďalšie druhy pripoistenia si klient nemôže uzatvoriť so spätnou platnosťou. Poistné krytie začína platiť nultou hodinou dňa označeného ako začiatok poistenia. A končí polnocou dňa označeného ako koniec poistenia. Klient je pritom chránený až okamihom zaplatenia poistného. Pri elektronických platbách sa za deň uhradenia poistného považuje dátum, kedy banka odpísala peniaze z účtu poistenej osoby v prospech konta poisťovne.

menuLevel = 2, menuRoute = finweb/osobne-financie, menuAlias = osobne-financie, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
20. apríl 2024 06:26