Ministerstvo dopravy a Národná diaľničná spoločnosť (NDS) pripravujú najväčšiu čiernu stavbu na Slovensku, aby vyhoveli jednej súkromnej firme. Tvrdia to aktivisti z občianskeho združenia (OZ) Triblavina a poukazujú pritom na rovnomennú diaľničnú križovatku.
"Je zjavné, že križovatka Triblavina sa stavia bez kolektorov s cieľom napojiť na diaľnicu 300 hektárov doteraz bezcenných pozemkov firmy Starland. Po napojení na diaľnicu z nich budú lukratívne pozemky," povedal na dnešnom brífingu predseda združenia Milan Grožaj.
Starland Holding v dotknutej lokalite plánuje projekt, ktorý sa má podľa samotnej spoločnosti zaradiť medzi najväčšie plánované developerské projekty v stredoeurópskom regióne. Grožaj upozorňuje, že ak by sa stavali kolektory popri diaľnici medzi Bratislavou a Trnavou, tak ako boli odsúhlasené a naprojektované, napojí sa na ne množstvo ciest.
Ak sa však výstavba kolektorov nezrealizuje, križovatka Triblavina bude jediným napojením na diaľnicu v dotknutom území. "Ktokoľvek by sa chcel cez túto križovatku na diaľnicu napojiť, musí sa dohodnúť s firmou Starland," tvrdí aktivista s tým, že firma skúpila pozemky okolo križovatky Triblavina.
Starland tak podľa neho získa nielen na zhodnotení svojho majetku, ale predá ďalším spoločnostiam napojenie na niečo, čo sama nevybudovala. Ako podotkol, firma má od konkurenčných developerov v území vyberať takzvaný pripojovací poplatok za prístup ku križovatke Triblavina a zinkasovať za to okolo deväť miliónov eur.