Dnes o 14-tej uplynie doba na predkladanie ponúk do tendra na rušne, ktoré vyhlásil nákladný železničný dopravca. Podľa Jána Marosza je tento tender však takmer identický s tým, aký pred tým vyhlásil osobný dopravca.
Podľa nového experta na dopravu OĽaNO Jiřího Kubáčka je operatívny lízing, cez ktorý chce Cargo rušne vytendrovať nevýhodný. Rušeň sa podľa neho kupuje na 30 rokov, počas ktorých sú všetky náklady na jeho nákup a údržbu vo výške 9 miliónov eur.
Cargo chce však desať rušňov prenajať na 10 rokov za 60 miliónov eur. Takže za celú ich životnosť by to malo štát stáť 180 miliónov eur, zatiaľ čo v prípade ich nákupu by to bolo pri desiatich rušňoch len 90 miliónov.
"Budeme sa pýtať pána ministra Érseka na hospodárskom výbore, akým spôsobom naloží s týmito informáciami a vyzývame ho, aby čím skôr zrušil toto nevýhodné obstarávanie. Podáme aj podnet na Najvyšší kontrolný úrad, aby preveril okolnosti tejto súťaže," dodal Marosz.
"Cargo ide modernizovať svoj vozový park. Robí to úplne identicky ako to robil osobný dopravca. Ide o ten najhorší a najdrahší spôsob."
Predstavitelia OĽaNO zároveň ukázali fotografie, podľa ktorých železničný magazín už vo februári nafotil víťazné rušne, ktoré sa následne objavili v Petržalke už aj s označením víťaznej firmy.
"Toto je celé len divadlo táto súťaž. V tejto chvíli sme presvedčení o tom, že túto súťaž vyhrá firma S Rail Lease," uzavrel Marosz s tým, že spomínané nafotené rušne boli označené imatrikuláciou medzinárodného značenia, ktoré prináleží firme S Rail Lease.
Cargo na otázky v minulosti odpovedalo, že oni s rušňami nič nemajú spoločné.