Na snímke novodobudovaný úsek rýchlostnej cesty R2 Mýtna v okrese Lučenec. FOTO: TASR/J. Krošlák
StoryEditor

Čaká nás skromný diaľničný rok, pribudne jediný úsek. Višňové či D1/D4 prídu až neskôr

28.12.2023, 00:00
  • V najbližšom období to s odovzdávaním nových diaľničných úsekov nevyzerá ružovo.
  • Aj kratšie a na pohľad jednoduchšie naberajú sklz.
  • Rezort dopravy pod Jozefom Rážom mladším chce pokračovať v rozbehnutých plánoch. Priority sú preňho dokončenie diaľnice do Košíc, kysucká D3 a šarišská R4.

Rok 2018 bol z hľadiska výstavby diaľnic v histórii Slovenska čiernym.

Politici v tomto roku nestrihali pásku na žiadnom úseku. V ďalšom období zachraňovalo PR vládnucim stranám dokončovanie obchvatu Bratislavy, ktorý počet odovzdaných kilometrov nafúkol.

V roku 2020 sa tak sprejazdnilo takmer 40 kilometrov nových autostrád.

Prichádza však ďalší útlm. Kým vlani sa podarilo sprejazdniť aspoň veľkú časť 13-kilometrovej rýchlocesty pri Lučenci, tento rok je číslo nových kilometrov skromnejšie, diaľničiari odovzdávali len štvrokilometrový úsek obchvatu Prešova. Hoci bolo ešte v pláne strihanie pásky na obchádzke Tvrdošína na Orave, z pomalého postupu prác bolo jasné, že k tomu v roku 2023 nakoniec nedôjde.

Obdobie sucha

Tento päťapolkilometrový úsek v polovičnom profile, teda len v dvoch pruhoch, plánuje štát otvárať práve v budúcom roku a bude jediným prírastkom diaľničnej siete. Teda okrem asi kilometer dlhého privádzača D3 pri Kysuckom Novom Meste, ktorý sa mal otvárať tiež v tomto roku. V tomto prípade však nejde o diaľničné kilometre v klasickom ponímaní, len o napojenie budúcej diaľnice na okolitú infraštruktúru a hlavne na miestnu kľúčovú fabriku spoločnosti Schaeffler. Ale vráťme sa na Oravu.

Tento kúsok budúcej autostrády mal svoje problémy už pri tendrovaní, ktoré sa natiahlo na tri a pol roka. Rýchlostná cesta sa ta...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-01-10 11:30:07 - Feat.: 0 - Title: Slovenská ekonomika pod tlakom: Optimalizácia nákladov a budúcnosť logistiky v ťažkých časoch 02 - Modified: 2023-12-11 06:36:36 - Feat.: 1 - Title: Obchvat Prešova zdražel o desiatky miliónov eur. Cenou za kilometer sa už doťahuje na ten najdrahší 03 - Modified: 2023-11-21 08:43:32 - Feat.: 1 - Title: Poliaci, ktorí stavajú D1/D4: Obchádzky budú mať tri pruhy. Za prekročenie rýchlosti prídu pokuty
01 - Modified: 2024-04-30 07:46:35 - Feat.: - Title: V tomto roku pribudne málo diaľnic, aj tie sú ohrozené. Na severe sú termíny neisté, množia sa problémy 02 - Modified: 2024-04-25 05:18:59 - Feat.: - Title: Namiesto dvoch tunelov štyri? Explózie pri Branisku by mohli ohroziť premávku, diaľničiari skúmajú možnosti 03 - Modified: 2024-04-30 05:23:24 - Feat.: - Title: Obchvat Žiliny či 160-ka do Košíc. Toto sú najdrahšie projekty, ktoré nám pomohol zaplatiť Brusel 04 - Modified: 2024-04-22 12:10:38 - Feat.: - Title: Diaľničiari vybrali v prvom štvrťroku na elektronickom mýte vyše 61 miliónov eur 05 - Modified: 2024-04-19 12:29:02 - Feat.: - Title: Višňové chce Ráž otvoriť skôr, bude to však niečo stáť. V hre je spustenie tunela ako jednosmerky
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
12. máj 2024 18:18