StoryEditor

Návrat IC vlakov: na trati do Košíc nie je miesto pre dvoch

04.10.2016, 00:00
Na železniciach majú opäť jazdiť prémiové vlaky. To sa nepáči súkromnému dopravcovi.

Rozhodnutie o osude IC vlakov je na spadnutie. Súkromný dopravca RegioJet medzitým skúša, aký vplyv na počty cestujúcich má jeho posledné zdražovanie. Šéf RegioJetu Radim Jančura dokonca zvažuje zlacňovanie. Pozrite sa, ako vyzerá situácia na trati Bratislava – Košice.

Prečo ícečká odišli?
Oficiálne môže za zrušenie luxusných vlakov štátneho dopravcu strata. Železnice prevádzkovali IC vlaky 22 rokov, od roku 2012 na komerčné riziko. Ešte v tom roku vykázali prémiové vlaky stratu 3,3 milióna eur. Hoci ju štátny podnik postupne znižoval, do čiernych čísel ícečká nikdy nedostal. „V tomto momente, pokiaľ bude RegioJet pokračovať, na čo má plnohodnotné právo, nie je šanca prevádzkovať IC vlaky ziskovo,“ povedal v decembri 2015 vtedajší minister dopravy Ján Počiatek. Rozhodnutie prišlo po tom, čo RegioJet začal hroziť odchodom z trate. Ak...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-05-09 19:57:05 - Feat.: - Title: Nikaragua zrušila zmluvu o výstavbe prieplavu medzi dvoma oceánmi 02 - Modified: 2024-05-09 10:42:17 - Feat.: - Title: Nový druh križovatky na Slovensku: Znižuje rýchlosť áut a zámerne ich obmedzuje​ 03 - Modified: 2024-05-06 11:50:00 - Feat.: - Title: Chorvátsko nasadilo bič na nezodpovedných vodičov. Nové radary netrestajú iba rýchlosť 04 - Modified: 2024-05-05 15:00:51 - Feat.: - Title: Na časti D2 za Kútmi smerom do Bratislavy bude prejazdný len jeden pruh 05 - Modified: 2024-05-02 22:00:00 - Feat.: - Title: Rysuje sa konečný účet za našu najdrahšiu diaľnicu. Každý kilometer tunela vyjde na 100 miliónov eur
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
12. máj 2024 02:24