StoryEditor

Vlak v boji s kamiónom ťahá za kratší koniec

13.10.2020, 00:00
Plán obnovy by sa v doprave mal dotknúť najmä vlakov. Štátny dopravca by privítal nižšie poplatky za využívanie koľajníc.

Prepravovať tovar po koľajniciach či cestách? Brusel preferuje rozvoj prvého z dopravných módov. Dôvodom je to, že je ekologickejší, a preto by na koľajnice podľa ministerstva dopravy mala ísť aj značná časť prideleného fondu obnovy.

Na druhej strane vláda len nedávno odklepla daňovú úľavu pre cestných dopravcov vo výške takmer 30 miliónov eur, čo sa sektoru železníc nepáči. Šéf štátneho ZSSK Cargo Roman Gono v tom vidí možný odlev tovarovej prepravy z koľajníc a považuje súčasný systém platieb pre jednotlivé sektory za nespravodlivý.

„Zatiaľ čo cestná doprava má spoplatnených asi 10 až 20 percent ciest a kamionista vie mýto obísť, my na železnici máme spoplatnený ka...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-05-31 12:37:28 - Feat.: - Title: Prišlo varovanie pred kolapsom. Týkať sa má škôl na západe Slovenska, chýbajú desiatky miliónov 02 - Modified: 2024-05-24 10:42:15 - Feat.: - Title: Od soboty budú opäť premávať vlaky v úseku Prešov-Šarišské Lúky-Bardejov 03 - Modified: 2024-05-24 08:32:44 - Feat.: - Title: KOMENTÁR: Už by sa ministri mohli začať pozerať dopredu 04 - Modified: 2024-05-23 12:08:58 - Feat.: - Title: Staré eurofondy sme stopercentne vyčerpali, vyhlásil Raši. Kritiku si vyslúžili minulé vlády 05 - Modified: 2024-05-23 08:37:11 - Feat.: - Title: Všetky míľniky v rámci štvrtej žiadosti o platbu sú splnené, vyhlásil Kmec. Piatu chcú predložiť do konca roka
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
01. jún 2024 22:15