Pozrite si rozhovor v HNtelevízii s ekonómom Tomášom Meravým.
Štrajk je úplne prirodzený proces, len na Slovensku naň nie sme zvyknutí. "To, čo sa deje vo Volkswagene, je v západnej Európe úplne bežné," vysvetľuje Tomáš Meravý, ekonóm inštitútu MESA10.
V rozhovore ekonóm vysvetľuje aj to, prečo zamestnanci Volkswagenu u nás zarábajú menej ako v Nemecku. "Základným faktorom je výkonnosť ekonomiky," vysvetľuje.
Tým druhým je to, že podniky so zahraničným majiteľom si zvyknú väčšiu časť koláča odtrhnúť v podobe zisku a tú menšiu potom dávajú zamestnancom.
"Veľmi zhruba by som povedal, že v západných podnikoch to je pomer 60/40 v prospech práce a u nás je to naopak," hovorí Meravý.
Viac o tom, čo všetko môže štrajk v jednej automobilke spôsobiť pre celý sektor, prípadne krajinu sa dozviete v rozhovore HNtelevízie.
01 - Modified: 2024-04-30 06:25:42 - Feat.: - Title: Skupine Volkswagen klesol prevádzkový zisk aj predaj áut
02 - Modified: 2024-04-17 16:51:42 - Feat.: - Title: "Iba núdzový personál." Rozsiahly štrajk organizovaný odbormi v Grécku ochromil dopravu
03 - Modified: 2024-04-17 16:00:00 - Feat.: - Title: Zistenie HN: elektrické Porsche v Bratislave sa už vyrába. Fabrika aktuálne pracuje na „vychytávaní múch“
04 - Modified: 2024-04-12 14:35:08 - Feat.: - Title: Ako je to s krachom top zamestnávateľa? Poplašné správy zmietol zo stola novým rekordom
05 - Modified: 2024-04-11 17:28:20 - Feat.: - Title: Šéf VW pre HN: Najlepší zamestnanec je Slovák. Iné riešenie ako dovoz pracovnej sily však aktuálne nie je