09.03.2017, 15:25

Kaliňák: Klientske centrum za rok fungovania vybavilo viac ako pol milióna ľudí

Klientske centrum v hlavnom meste navštívilo za jeden rok jeho fungovania viac ako 524-tisíc ľudí. Na dnešnej tlačovej besede tu uviedol minister vnútra Robert Kaliňák.

Šéf rezortu vnútra vyjadril s fungovaním centra spokojnosť. „Som rád, že klienti, ktorí sem prišli, sa naučili využívať benefity tohto centra,“ uviedol.

Kaliňák pripomenul, že klientske centrum v Bratislave spustili do prevádzky na jar minulého roka a zhromaždili v ňom približne 15 úradov z desiatky adries. Tie podľa ministra vnútra v roku 2015 navštívilo 290.000 občanov, za posledný rok teda ide o výrazný nárast.

„Pomerne veľký počet tvoria ľudia, ktorí nemajú v Bratislave trvalý pobyt,“ upozornil Kaliňák. Ide teda o občanov, ktorí v hlavnom meste napríklad pracujú a využili možnosť si v Bratislave aj vybaviť potrebné doklady.

Zvlášť ocenil zlepšenie situácie na dopravnom inšpektoráte. „Vybavili sme viac ako 110.000 občanov, kým čakacia doba v bývalom sídle na Kopčianskej ulici bola 2,5 hodiny, v klientskom centre sme to stiahli na viac ako 22 minút,“ uviedol.

Priemerná čakacia lehota v klientskom centre je v súčasnosti 19 minút, podľa predstáv Kaliňáka by sa mala skrátiť ešte zhruba o štyri minúty.

Spokojnosť s fungovaním klientskeho centra vyjadrilo podľa neho 91 percent jeho návštevníkov.

Štátna tajomníčka MV SR Denisa Saková upozornila, že od 1. júla tohto roka by mali štatutári právnických osôb komunikovať s úradmi elektronickou formou. Musia si teda vybaviť elektronický občiansky preukaz s aktívnym čipom. Doteraz tak urobilo len 47,5 percenta štatutárov.