Štátne železnice rozdelili svoje IC vlaky na pomalú a rýchlu verziu. Aspoň do júna, kedy situáciu prehodnotia.
Ekonomický riaditeľ Železničnej spoločnosti Slovensko Patrik Horný tvrdí v rozhovore pre HNtelevíziu, že do decembra chce spoločnosť stlačiť čas medzi Bratislavou a Košicami na štyri a pol hodiny.
RegioJet sa nezachoval férovo
Po novom, od februára, sa budú v približne rovnakej dobe na trati od Žiliny ďalej na východ obchádzať s RegioJetom aj Leo Expressom.
Kvôli tomu možno nakoniec železnice vypustia stanice, kde zastavia ostatní dopravcovia. Len prednedávnom čelila spoločnosť kritike za pôvodný plán, keď sa rozhodla, že IC nenaberú cestujúcich v Ružomberku alebo Trenčíne. Podľa Horného sa RegioJet nezachoval férovo a skomplikoval železniciam nastavený model IC vlakov.
Už o pár dní sa počet štátnych ícéčiek zvýši na štyri páry denne. Cena lístka sa bude začínať pri 15,90 eura na pomalšiu verziu vlaku a 19,20 eura za miesto v expresnom spoji, ktorý dorazí do Košíc za 4 hodiny 42 minút.
Regiojet sa bráni
RegioJet v reakcii vyhlásil, že oznámil svoj odchod z trasy hneď na začiatku roka - mesiac dopredu.
„Nič nebránilo ZSSK, aby hneď naplánovala, aké a koľko spojov chce prevádzkovať od 1. 2. Dokonca nebola závislá ani na tom, že jej ŽSR potvrdila trasy až v polovici mesiaca januar. Aj bez toho je možné plánovať obchodný model, RegioJet získal ptovrzení trás pre svoje nové vlaky Bratislava - Praha taktiež až 10 dní pred zmenou cestovného poriadku a dokázal všetko bez problémov pripraviť," píše sa v stanovisku RegioJetu, ktoré pre HNonline.sk poskytol hovorca spoločnosti Aleš Ondrůj. Spoločnosť dodáva, že štátny dopravca by si mal uvedomiť svoj podiel na celej situácii.
„Bola to ZSSK, ktorá na príkaz politikov po uzávierke cestovného poriadku rozhodla, že od decembra znova zavedie IC vlaky na trase Bratislava - Košice a tým znemožní fungovanie RegioJetu na tomto trhu. RegioJet ihneď upozorňoval, že to môže mať fatálne dôsledky pre jeho zotrvanie na trase Bratislava - Košice."