10.01.2018, 00:00

Urobilo sa veľa chýb, problémov je viac. Odborník konkrétne pomenoval, prečo nemáme diaľnicu z Bratislavy do Košíc

Pozrite si rozhovor s bývalým investičným riaditeľom Národnej diaľničnej spoločnosti Jurajom Čermákom v rozhovore v HNtelevízii.

Tým, že nepribudne žiadny úsek, ktorý bude daný do prevádzky, znamená to oneskorenie výstavby diaľnic a hlavne dať ich do užívania, pretože diaľnice, ktoré nie sú v užívaní, tak sú nám vlastne zbytočné," tvrdí v rozhovore v HNtelevízii bývalý investičný riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti Juraj Čermák.

Podľa neho sa pri výstavbe diaľníc urobilo veľa chýb a problémov je viacero.

Podľa neho sa v roku 2011 urobili zlé rozhodnutia 

"Budem hovoriť úprimne, nie politicky korektne. Najťažší úsek na tejto diaľnici je Tunel Višňové. Bol zaradený do jedného z úsekov PPP projektov. Vymenila sa vláda, nový minister dopravy (Ján Figeľ, pozn. red.) povedal, že je to drahé. Potom povedal, že cenu stiahli o 30 percent. Ďalší politici sa zasadili o to, aby sa PPP projekty zrušili. Súťažilo sa nie normálnym spôsobom," hovorí Čermák.

Čermák tvrdí, že sa súťažilo tak, ako sa nemalo. "Začali sme variť guláš, najprv sme dali zemiaky a až potom mäso a pritom to má byť naopak. Odštartoval sa úsek Dubná Skala - Turany, predražili sme tým dialnicu, odštartovalo sa Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka a ten najdlhší úsek Lietavská Lúčka - Dubná Skala, kde je aj Tunel Višňové, sme začali súťažiť posledný. Celé súťaženie nemalo logiku," hovorí Čermák.

Na otázku, kedy bude definitívne dokončená diaľnica z Bratislavy do Košíc, odpovedá nejasne.

"Od Ružomberka do Košíc to za dva tri roky nebude problém. Problém bude dostať sa z Hričovského podhradia cez Lietavskú Lúčku. Obyvatelia budú musieť mať veľkú trpezlivosť, ale ja dúfam, že sa toho dožijem," tvrdí Čermák. 

Viac sa dozviete vo videu.