StoryEditor

Kvôli týmto luxusným autám nás zastavila polícia. Mysleli si, že ich pašujeme na Ukrajinu

10.06.2017, 01:46
Je obrovský, veľmi drahý a na ceste ho nikdy neprehliadnete. Navyše, pri pohľade naň nechápete jeho opodstatnenosť.

Mercedes na Slovensku z času na čas usporiada špeciálnu akciu, na ktorej predstaví to najlepšie zo svojho portfólia. Podobne to bolo aj nedávno, keď o zaujímavé autá či jazdu s nimi určite nebola núdza.

Najviac z nich však zaujal obrovský Mercedes, ktorý jednoducho nejde prehliadnuť. Navyše bol po posledných udalostiach ako samotný typ auta jeden z „najslávnejších“. V jednom, ktorý vlastní slovenský futbalista sa viezlo 11 ľudí. My ste s ním zašli aspoň do známeho rýchleho občerstvenia. 

Špeciálny trip sa začínal v Bratislave a ukázal nám celé Slovensko. To, akú máme bohatú a peknú krajinu, si často uvedomíte, až keď obídete diaľnice či rýchlostné cesty a dostanete sa na miesta, ktoré ste napríklad mali celý čas pod nosom, no nikdy ste ich nevideli.  

​​Na druhej strane sme stále na Slovensku, a tak prekrásny dojem z oblasti, v ktorej sa nachádzate, vám ihneď pripomenú napríklad služby. Cesta u nás viedla na úplný východ Slovenska do Novej Sedlice. Je to najvýchodnejšia obec, ktorá sa nachádza tesne pri ukrajinských hraniciach. 

Program bol presne stanovený a najlepšie autá z našej šesťčlennej skupiny nás čakali až na záver. A to, prosím pekne, prvé AMG GT R na Slovensku, aktuálne najrýchlejšie sériovo vyrábané AMG E 63 S 4Matic+ a úplný vrchol – G500 4x42. Aby som vás zbytočne nezaťažoval s číslami a písmenkami od Mercedesu, ďalej s nami boli aj autá ako AMG GLC 43 kupé, AMG C 43 kabriolet a veľmi zaujímavé AMG GLA 45. 

Nepáčili sme sa policajtom

Iba naznačím, že najslabšie auto malo výkon 367 koní. Úprimne, držať sa limitov rýchlosti bolo občas nad pomery. Navyše, skupina šiestich Mercedesov maximálne priťahuje pozornosť. A to ešte v kombinácii, ktorú sme mali. A ešte aj na východnom Slovensku. V končinách, kde sme boli, to je už ďaleký východ možno aj pre obyvateľov Košíc. 

HN/Drahomír Piok

A tak sa nám stala cestou milá príhoda. V obci Ubľa nás zastavil policajný Mercedes-Benz triedy G. To však nebolo jediné policajné auto, ktoré sa tam okamžite objavilo. V okamihu už pri nás boli štyri policajné autá a množstvo uniformovaných policajtov. Vysvetlenie? 

V danej oblasti panuje kvôli stráženiu Schengenu iný režim. To najlepšie však prišlo onedlho. Mysleli si, že autá, ktoré mali hodnotu asi milión eur, chceme rýchlo prepašovať na Ukrajinu. Na začiatku sa to zdalo ako výborný vtip, no celé to bolo myslené vážne.

Musím však vyzdvihnúť prácu mladých policajtov, ktorí nás zastavili ako prví. Ak by v takej pohode prebiehala každá policajná kontrola, akú sme zažili, tak by ju ocenil nejeden vodič. 

HN/Drahomír Piok

​Vrátime sa však k autám. Sú to kúsky, ktoré sú na cestách veľmi vzácne, a tak aj čas, ktorý sme strávili s nimi, bol obmedzený. Našťastie sme mali k dispozícii aj jeden krátky súkromný úsek, a tak po presadnutí do AMG GT R sa začali diať veci. Mercedes s týmto autom drží rekord na známej Severnej slučke. 

Prvý šok nastane po naštartovaní. AMG GT R dostalo od nemeckých inžinierov špeciálny výfuk, ktorý okrem toho, že ráno zobudí všetkých susedov, má zrejme jednu z najlepších zvukových kulís, akú sme kedy počuli.

Celú jazdu tak sprevádza veľmi špecifický a športový akustický sprievod. Neviete sa nabažiť. Mimochodom, keď už tu budú o pár rokov len hybridné a elektrické autá, toto nám bude veľmi chýbať.  

HN/Drahomír Piok

Dážd pridal na adrenalíne

Jeden z najlepších špeciálov, ktoré AMG vytvorilo, má 585 koní a pohon zadnej nápravy. A teda pod kapotou je na motore V8 podpísaný človek, ktorý vám ho osobne poskladal. Nanešťastie sme si vlastnosti tohto auta mohli otestovať naplno za takého lejaku, že sme ledva videli cez čelné sklo. 

Navyše, zadokolka a voda je špecifická kombinácia, a tak by sa adrenalín počas krátkej trasy na samostatnom úseku dal krájať. Posledné, čo chcete, je skončiť niekde v lese s autom za viac ako 200-tisíc eur preto, že neodhadnete svoje schopnosti. Na aute boli obuté pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2, a teda v preklade máte dojem, že v daždi jazdíte takmer ako na snehu. 

Mercedes však stvoril to, v čo dúfal. Toto auto sa pokojne jazdnými vlastnosťami môže porovnávať s Porsche. Jednoducho, ide o model, ktorý sa nehanbíte zobrať na večerný nákup, ale ani na okruh.

HN/Drahomír Piok

Za všetko hovorí extrémne presné riadenie, tvrdý, no paradoxne nastaviteľný podvozok, dokonca tu môžete mať v škrupinových sedadlách vyhrievanie alebo odvetrávanie, a napokon maximálna rýchlosť – 318 kilometrov za hodinu. 

No a aby ste nezabudli, že sedíte v špeciálnom aute, máte pod nohami ako vodič malý hasiaci prístroj. Ak by som mohol označiť najlepší Mercedes na okruh, tak jednoznačne toto GT R. Je rýchle, presné a budí vo vás rešpekt. 

Samozrejme, že by ste ho nechceli na každý deň, pretože vysadať či cítiť každú nerovnosť na ceste nie je práve najkomfortnejšie.  

Za GT R nám bolo ľúto aj kvôli krátkosti času. Po jazde s ním sme si totiž presadli do ďalšej prestížnej novinky. A tou bola nová trieda E, ktorá dostala inovovaný pohon všetkých štyroch kolies a extrémny výkon. 

HN/Drahomír Piok

Na rovinke by táto limuzína roztrhala GT R. Prečo? Vďaka pohonu všetkých štyroch kolies sa rozbehne z nuly na stovku už za 3,4 sekundy. Je to extrém, ktorý pred pár rokmi mohli dosiahnuť len superšportiaky. A pritom ide o typ auta alebo triedu, ktorú si vyberajú taxikári v Nemecku alebo starší podnikatelia.  

Rýchlejšie ako Ferrari

S klasickou triedou E má toto auto spoločný len názov a interiér, ktorý je skutočne dokonalý. Je opakom športového auta ako GT R. A to je dobre, pretože ho môžete používať každý deň. Má osemvalec, je omnoho kultivovanejšie a maximálne vás izoluje od okolia. A, paradoxne, nie s AMG GT R, ale s týmto modelom bolo najväčším problémom jazdiť podľa limitov. 

Odhlučnenie, komfortný podvozok a masívnosť auta vás tak pohltia, že namiesto 90 alebo 130 kilometrov za hodinu idete XXX. Auto je aktuálne jedno z najsilnejších Mercedesov, ktoré sa vôbec vyrába. Má úctyhodný výkon 612 koní. A verím, že pre mnohých ľudí môže byť zrýchlenie, ktoré dokáže vyvinúť, až nepríjemné. 

HN/Drahomír Piok

V tomto aute je úplne jedno, koľko idete, alebo aké máte otáčky. Ak pridáte, zarazí vás do sedadla. Navyše, so špeciálnym balíčkom AMG Performance vás nezastaví napríklad ani rýchlosť 300 kilometrov za hodinu.

Je až neuveriteľné, že stále píšeme o aute, ktoré prevezie piatich ľudí, má ISOFIX na pripojenie detskej sedačky či 540 litrov veľký batožinový priestor. Jednoducho, bežné auto. Ibaže trošku rýchlejšie. Na križovatke pokojne roztrhá aj také Ferrari F50. 

Spotreba je, samozrejme, enormná a aj napriek tomu, že máte k dispozícii 80-litrovú nádrž, musíte tankovať aj každých 300 – 400 kilometrov. Ak však zapnete tempomat na 130, začnú sa na diaľnici diať divy. S autom, ktoré má viac ako 600 koní výkon, dokážete jazdiť potichu za 11 litrov. Klobúk dolu. 

Cestou s modelom E sme sa však dostali takmer ku koncu. No a tu môžete robiť, čo chcete, auto vám nižšie ako za 15 litrov jazdiť nedovolí.

HN/Drahomír Piok

Toto bol pre nás vrchol. Hmotnosť tri tony v základe, svetlá výška takmer 45 centimeterov a šírka 2,1 metra. Po prvýkrát sme si zašoférovali Mercedes-Benz G500 4x42. Vrchol ponuky a auto, ktoré dostalo u nás, bohužiaľ, nechcenú a obrovskú reklamu na jeho prepravovacie schopnosti. 

Už dlho sa nám nestalo, aby sme šoférovanie považovali za zážitok. Tu sme si to vychutnali do bodky. Už základný model Mercedes G je veľký. Ale toto je enormné. Po prvýkrát som sa vôbec bál, či sa dokáže zmestiť do pruhu. 

Navyše pri používaní tohto modelu G sa musíte udržiavať vo forme. V našom prípade sme nemali k dispozícii schodík na nastupovanie, a tak pojem “naskakovanie” do auta tu získava nový význam. Vy sa reálne musíte dostať do tohto vozidla, ako do nákladného auta. Okrem toho si na cestách spolu s kamionistami pozeráte do interiéru. 

HN/Drahomír Piok

Toto je náš sen

BMW X5, Range Rover či Audi Q7 sú všetko maličké autá na cestách, ktorým pozeráte na strechu. Ak zastanete na križovatke tesne za autom ako Škoda Fabia, reálne veľkú ??asť z nej jednoducho nevidíte. Vy sa za volantom doslova plavíte cestou. Je to spôsobené pomerne komplikovaným riadením, ale aj špecifickým obutím. Máte síce 22 palcové disky, no k tomu ešte aj obrovský profil pneumatiky.

Napriek tomu všetkému máte motor s výkonom 422 koní, výborný zvuk a slušnú dynamiku. Z nášho pohľadu sa v tomto prípade jedná o inžinierky zázrak. Auto, ktoré má na výšku 2,25 metra, hmotnosť cez tri tony, tri uzávierky diferenciálov a portálové nápravy dokáže ísť pokojne 200 kilometrov za hodinu. 

Žasli sme nad možnosti tohto auta. Pokojne s ním môžete vyraziť na piesočné duny do piesku alebo na kávu do obchodného centra. Tu však pozor. Kvôli výške nezaparkujete v drvivej väčšine podzemných garáži. Proste tak nezmyslené auto do nášho prostredia, ak ho chcete mať. Mercedes sa netajil tým, že práve 4x42 je u nás veľmi úspešný model, ale že bude obľúbený až tak nečakali. 

HN/Drahomír Piok Dokonca exemplár za 250 tisíc eur, ktorý sme mohli šoférovať už bol v tom čase predaný. Toto bola najlepšia bodka za celým programom a auto, na ktoré sa nezabúda. Stačilo tento model G šoférovať len pol dňa a už som mal viacero pripomienok od náhodných okoloidúcich. Najmä ohľadom spotreby. Že budete stredobodom pozornosti, máte zaručené. 

Ale nech sa na toto auto pozeráte akokoľvek, je to najpravdepodobnejšie jedno z najzložitejších áut, ktoré Mercedes dnes vyrába.

Je to kus techniky, ktorý dokazuje, že možné je všetko. Aj to, že z konceptu auta, ktorý siaha do roku 1979 sa dá postaviť špičkový kus techniky, ktorý je obľúbený aj dnes. Klobúk dole, toto je ešte poctivé auto, kde ešte prevláda mechanika nad elektronikou, a to sa nám páči.

01 - Modified: 2024-04-10 05:18:37 - Feat.: - Title: „Géčko“ od Mercedesu má už 45 rokov. Jeho obľuba je dnes v iných sférach ako kedysi 02 - Modified: 2024-04-04 14:22:29 - Feat.: - Title: Fico sa bojí čierneho scenára. Sľúbený plán nedoručil, namiesto toho dáva investorom desiatky miliónov eur 03 - Modified: 2024-03-16 23:00:00 - Feat.: - Title: Dostupný a mimoriadne úsporný Mercedes. Najmenší kombík pritom mnohým postačí 04 - Modified: 2024-02-01 15:07:04 - Feat.: - Title: Hamiltonov prestup do Ferrari? Jedna z naj „peciek“ v celej histórii F1. Láka ho ôsmy titul, tvrdí expert 05 - Modified: 2024-01-11 13:42:00 - Feat.: - Title: Automobilke Mercedes-Benz sa minulý rok darilo aj napriek problémom s dodávkami a zmene modelov
menuLevel = 1, menuRoute = naslovnica, menuAlias = naslovnica, menuRouteLevel0 = naslovnica, homepage = true
25. apríl 2024 06:51