StoryEditor

Klišé do každej slovenskej peňaženky

27.11.2007, 23:00

Informačná kampaň na prijatie eura dostala po dvoch pokazených vládnych tendroch svoj konečný šat. Reklamná agentúra Creo Young & Rubicam včera predstavila hlavné prvky kampane, ktorá nás bude sprevádzať až do odchodu slovenskej koruny "do dôchodku".
Jednotiacim symbolom má byť peňaženka. "Na nej odprezentujeme dôležité súvislosti so zavedením eura, ako je stanovenie konverzného kurzu, duálne oceňovanie či vstup do eurozóny," vysvetľuje výkonný riaditeľ agentúry Peter Holík. Účinok kampane podľa neho umocňujú kreslené postavičky niektorých cieľových skupín, ako sú napríklad tínedžeri, mladomanželia, dôchodcovia, manažéri a podobne. "Podobné postavičky použili aj v Slovinsku," pripomína marketingový a reklamný konzultant Richard Mareček.
Podľa ľudí z brandže však kampaň, ktorá bude spolu stáť asi 180 miliónov korún, nie je príliš kreatívna. Na druhej strane pravdepodobne splní svoj účel: informovať o eure všetkých Slovákov. "Slogan a jeho posolstvo sú podľa mňa banálne," hodnotí kreatívny teamleader Radovan Grežo z agentúry Istropolitana D'Arcy, ktorá v sa o eurokampaň neúspešne uchádzala. Z dostupných informácií sa však podľa neho zatiaľ nedá zhodnotiť, či kampaň bude dobrá, alebo zlá.
"Slogan Euro do každej peňaženky uzavreto komunikuje správu, ktorú poznáme odo dňa, kedy sme vstúpili do únie: že raz budeme všetci platiť eurami," pripája zasa svoj názor Peter Kačenka, kreatívny riaditeľ reklamnej agentúry Wiktor/Leo Burnett. Tá o zákazku nebojovala.
Úspešnosť kampane, ktorá sa má začať v januári, bude v roku 2009 prieskumom hodnotiť štatistický úrad. Európska komisia nás však už včer aupozornila: Prípavu stratégie treba zintenzívniť Podľa prieskumu Eurobarometer sa totiž cíti byť o eure dobre informovaných len 47 percent Slovákov.

01 - Modified: 2003-06-24 22:12:41 - Feat.: 0 - Title: Mestá a obce si môžu vybrať z mnohých variantov správy
menuLevel = 1, menuRoute = dennik, menuAlias = dennik, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
20. máj 2024 17:01