StoryEditor

Chcú obmedziť investície

10.11.2002, 23:00
Najväčší výrobca a exportér piva a sladu na Slovensku, spoločnosti Heineken Slovensko, a. s., a Heineken Slovensko Sladovne, a. s., plánujú zastaviť ďalšie investície na Slovensku. Dôvodom je podľa generálneho riaditeľa Heinekenu Slovensko Jeana Paula van Hollebekeho priepastný rozdiel medzi vyjadreniami politických zástupcov SR a napĺňaním týchto predsavzatí, ako aj problémová komunikácia medzi ekonomickým svetom a štátnou administratívou.

"Dôvodom týchto vyjadrení je nepochopiteľné naťahovanie schválenia jednoduchej akvizície jednej distribučnej firmy spoločnosťou Heineken zo strany Protimonopolného úradu (PMÚ) SR. Žiadosť sme si podali už v apríli a doteraz sme nedostali právoplatné rozhodnutie. Táto spoločnosť má pritom na slovenskom trhu iba 0,6-percentný podiel," uviedol.
Spoločnosť, ktorú chce Heineken, kúpiť je levická firma Ledos Nápoje, s. r. o., Levice. Jej konateľ, Emil Macák vyhlásil, že nechápe postup PMÚ SR a ani dvoch ďalších konkurenčných spoločností, pivovaru Topvar a Steiger, ktoré zhodne vyhlásili, že v prípade akvizície tejto firmy majú obavy, že táto nebude ďalej distribuovať ich produkty. "Pre nás je distribúcia biznis a odmietnutím zákazky by sme predsa stratili zákazníkov. Mimochodom, oba tieto pivovary si budujú vlastnú distribučnú spoločnosť," spresnil E. Macák, pričom dodal, že distribúcia nápojov je rentabilná iba do 50 km, takže v žiadnom prípade toto spojenie nenaruší existujúci distribučný trh.
J. P. van Holebeke dodal, že PMÚ SR nenaťahuje lehoty v medziach zákona prvýkrát. "Už v minulosti nám zbytočne naťahovali lehoty akvizície, aj keď v medziach zákona. Je pre mňa však nepochopiteľné, že PMÚ SR dokáže za kratší čas schváliť akvizíciu veľkých poisťovacích firiem ako sa právoplatne vyjadriť ku kúpe v hodnote niekoľkých miliónov," zdôraznil.
Ako pre HN uviedla hovorkyňa PMÚ SR Wanda Závadská, k tejto akvizícii vydal úrad stanovisko 28. októbra, ale ešte nie je právoplatné: "Daný subjekt má 15 dní na vyjadrenie, až potom nadobudne právoplatnosť." Heineken má v súčasnosti 43-percentný podiel na slovenskom trhu s pivom, pričom tu pôsobí siedmy rok a v SR doteraz preinvestoval viac než 3,2 mld. Sk.

menuLevel = 2, menuRoute = finweb/podniky-a-trhy, menuAlias = podniky-a-trhy, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
19. apríl 2024 19:30