StoryEditor

P. Pokorný: Kapitán Boeingu medzi Prahou a Bratislavou

07.08.2003, 00:00
Ako ste sa dostali k lietaniu?
- Svoju leteckú kariéru som začal v roku 1976 na klzákoch a keď som o deväť rokov neskôr privoňal k benzínu, už som sa ho nepustil. V profesionálnom raste ma veľmi motivoval kamarát, ktorý chcel byť dopravným pilotom ešte predtým, ako prvýkrát navštívil aeroklub. Postupoval koncepčne a cieľavedome a súbežne s ním aj ja. V roku 1988 som úspešne absolvoval konkurz na palubného mechanika na typ Il-62 a od roku 1991 som začal lietať ako druhý pilot.

Prečo ste odišli pracovať do Česka?
- Dopravné letectvo u našich západných susedov ponúka možnosť lepšieho zárobku než na Slovensku. České aerolínie sú výborná spoločnosť s dlhodobou tradíciou, ktorá zabezpečuje môj profesijný rast a zamestnáva kvalitných pilotov a inštruktorov. Rodina žije na Slovensku, a tak pendlujem medzi Prahou a Bratislavou.

Aký je rozdiel medzi letectvom u nás a v Českej republike?
- Problém podľa mňa spočíva v roztrieštenosti slovenského leteckého trhu, kde si konkuruje množstvo zatiaľ slabých spoločností. Na rozdiel od toho dopravné letectvo v Českej republike pracuje koncepčnejšie a má dlhšiu tradíciu. Nemožno zabúdať ani na to, že bývalé Československé aerolínie mali základňu v Prahe a po rozdelení republiky muselo slovenské letectvo začínať vlastne od piky. Azda by mu pomohla veľká investičná injekcia, ktorá by zabezpečila rozvoj jedného silného dopravcu. Ten by prevádzkoval sieť liniek v Európe a lietal by aspoň na základné letiská, ako je Paríž, Londýn, Frankfurt, Zürich.
menuLevel = 2, menuRoute = hnporadna/moja-kariera, menuAlias = moja-kariera, menuRouteLevel0 = hnporadna, homepage = false
19. apríl 2024 15:12