StoryEditor

Slovenské tunelárstvo má cveng

18.03.2003, 23:00
Akciová spoločnosť Váhostav-Tunely a špeciálne zakladania dosiahla minulý rok tržby 591 mil. Sk, pričom zhruba polovicu z nich realizovala na špeciálnych stavbách v ČR a Nemecku. Firma sa podieľala napríklad na výstavbe trasy C pražského metra, kde mala na starosti rôzne druhy raziacich prác vrátane betonáže vnútorného ostenia. V Nemecku dokončila výstavbu tunela Dölzschen na diaľnici z Drážďan do Prahy. Slovenská tunelárska firma získala dobré referencie aj pri razení cestného tunela pri Stuttgarte. V tomto meste, ako aj v Mníchove, sa podieľala tiež na výstavbe podzemnej dráhy.
"V zahraničí máme dobré meno. Dostali sme zákazky na výstavbu ďalších tunelov v Bavorsku. V Česku by sme zasa mali participovať na modernizácii železničnej trate Praha -- Bohumín, kde budeme raziť tunel Krasíkov. Väčšiu časť tohtoročných výkonov budeme mať v týchto dvoch krajinách," zdôraznil generálny riaditeľ podniku Gustáv Schnierer. Spoločnosť by sa však rada presadila aj v Slovinsku, kde v súčasnosti prebieha rozmach výstavby cestnej infraštruktúry. Z tohto dôvodu Váhostav-Tunely založil v Ľubľane svoju dcérsku spoločnosť.
"Na Slovensku stále pretrváva recesia stavebnej výroby, preto viaceré stavebné firmy vyvážajú svoje kapacity do zahraničia, najmä do Nemecka. Aj tam sa však dá čoraz ťažšie uchytiť vzhľadom na celkový útlm stavebníctva v Európe. Dokážu to len podniky, ktoré sa zameriavajú na špeciálne stavebné práce, a medzi ne rozhodne patrí aj tunelárstvo," povedal prezident Zväzu stavebných podnikateľov Slovenska František Slávik.
Slovenské stavebníctvo nevyhnutne potrebuje zahraničné investície. Ako zdôraznil generálny riaditeľ Váhostavu-Tunely, oslovili ich nemeckí investori, aby v SR vytypovali perspektívne projekty. "Nemecké firmy sú schopné financovať stavby za niekoľko miliónov eur, na ktorých sa môžu zúčastniť aj naše podniky. Konkrétne ide o razenie najdlhšieho slovenského tunela medzi Višňovým a Dubnou skalou," dodal. Okrem toho sa firma chce tento rok podieľať aj na výstavbe tunela Sitina na diaľničnom úseku Lamač -- Staré grunty v Bratislave, ktorú zastrešuje japonská firma Taisei.
Vybrané ekonomické ukazovatele spoločnosti Váhostav-Tunely
2002 2003*
Tržby (mil. Sk) 591 910
Investície (mil. Sk) 23 80
Zamestnanci (počet) 352 500
* plán
Zdroj: Váhostav-Tunely
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/podniky-a-trhy, menuAlias = podniky-a-trhy, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
20. apríl 2024 14:42