StoryEditor

Priorita transparentnosti systému výberových konaní

18.12.2002, 23:00

Čo je základom vašej koncepcie ako nového riaditeľa Slovenskej správy ciest?
- Svoju koncepciu som založil na troch bodoch: poriadok, spolupráca a transformácia. Poriadok a systém do vzťahov a fungovania SSC, spolupráca jednotlivých zložiek SSC a ministerstva a úspešné zvládnutie transformácie SSC.
Pracovali ste ako štátny tajomník MDPT, takže problémy SSC vám nie sú úplne vzdialené: nedostatok pozornosti práci s verejnosťou, netransparentnosť výberových konaní, slabá účasť Slovenska na medzinárodných projektoch, ako aj iné problémy... Ktoré kroky považujete za prioritné po prevzatí novej funkcie? Plánujete, napríklad, znovuobnovenie Rady pre kvalitu?
- Zo svojej predchádzajúcej pozície mnohé problémy Slovenskej správy ciest poznám. Na ministerstve sme väčšinou riešili až ich dôsledky. Prioritne treba zabezpečiť jasný a transparentný systém výberových konaní, ktoré nebudú umožňovať dodatočný neúmerný nárast ceny či bezdôvodné predlžovanie realizácie. S výberovým konaním bezprostredne súvisí aj kvalitná príprava zmluvy s dodávateľom. Je neprípustné, aby subdodávatelia nedostali prostriedky za vykonané práce od hlavného dodávateľa ak si voči nemu SSC svoje záväzky splnila. Pod mnohé problémy a komplikácie sa tiež podpísala aj nízka úroveň spolupráce jednotlivých zložiek SSC a ministerstva. Nevylučujem, že na riešenie niektorých odborných problémov môžu byť rozdielne názory. Ich vyjasnenie však bude našou domácou úlohou. Navonok budú SSC a ministerstvo vystupovať jednotne.
Veľa sa hovorí o decentralizácii cestného hospodárstva, ktoré prejde pod správu vyšších územných celkov. Čo je podľa vás základom úspešnej transformácie?
- Prevod ciest II. a III. triedy do vlastníctva VÚC a s tým spojená transformácia Slovenskej správy ciest sú dané zákonom. Základom úspešnosti je podľa mňa úzka kooperácia ministerstva, SSC a predstaviteľov VÚC. Na tento proces sa pripravujeme už teraz. I keď riešenie niektorých problémov, napr. vyrovnanie majetkov bude dlhodobé, som presvedčený, že cieľ - presun starostlivosti o dopravnú infraštruktúru na regionálnu úroveň sa v zákonom stanovenom termíne podarí splniť.
Finančné prostriedky, ktoré sú pridelené na SSC sú pomerne nízke. Aké iné zdroje financovania by vám mohli pomôcť riešiť danú situáciu?
- Zákon o štátnom rozpočte na budúci rok je už schválený. Objem prostriedkov je malý na rýchlejšie napredovanie rozostavaných úsekov a na začínanie ďalších. Nikto však nemá v rozpočte toľko, koľko by bol schopný minúť. Určitým riešením by mohol byť aj vstup neverejných zdrojov a investícií do tohto procesu tak, ako sa to spomína aj v Programovom vyhlásení vlády. Samozrejme, musíme byť pripravení absorbovať aj pomoc EÚ v rámci štrukturálnych fondov.
Aký dôraz kladiete na personálnu politiku SSC?
- Posilnenie personálneho odboru bude patriť k mojim prvým krokom. Pravda, v SSC sme viazaní zákonom o verejnej službe. Obsadzovanie všetkých riadiacich miest bude na základe výberového konania.

menuLevel = 2, menuRoute = dennik/servisne-prilohy, menuAlias = servisne-prilohy, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
19. apríl 2024 09:55