Či už ide o benzínový alebo naftový agregát, v oboch prípadoch je "podtáčanie" motora veľkou chybou, ktorá vás môže vyjsť poriadne draho.
Nižšia rýchlosť, nízke otáčky a čím vyšší prevodový stupeň, tým lepšie. Množstvo vodičov si myslí, že jedine takýto prístup je kľúčový pre dosiahnutie vytúženej nízkej spotreby paliva.
Z časti to je pravda, no nemožno zachádzať až do úplných extrémov. Pri plynulej ustálenej jazde na rovine konštantnou rýchlosťou spotrebuje auto skutočne menej paliva pri zaradenom piatom rýchlostnom stupni, ako keby išlo napríklad "na štvorke".
Netreba však zabúdať na to, že aj tu existujú mnohé situácie, kedy vyššie zaradené stupne môžu naopak výrazne uškodiť. Čomu by ste sa teda pri ekonomickej jazde mali vyhnúť?
Podtáčanie m...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-05-17 22:00:00 - Feat.: - Title: Elektromobil verzus spaľovací motor: Sú autá na baterky skutočne výhra v spoľahlivosti?
02 - Modified: 2024-05-17 09:05:12 - Feat.: - Title: Vodiči povinnosti často ignorujú. Ako jazdiť v silných dažďoch bez zbytočného rizika?
03 - Modified: 2024-05-17 11:30:00 - Feat.: - Title: Nachytajú aj zdanlivého experta? Tieto dopravné značky musí poznať každý vodič
04 - Modified: 2024-05-16 12:00:00 - Feat.: - Title: Patentovala si Toyota revolučný nápad? Na počkanie vraj zmení farbu áut podľa želania
05 - Modified: 2024-05-16 09:31:36 - Feat.: - Title: Automobilová aféra na obzore. Bezpečné interiéry áut ohrozujú posádku rakovinou