StoryEditor

Nové motory pre luxusné Audi z Bratislavy. Tvoria základ ponuky

21.02.2019, 12:16
Autor:
TopSpeedTopSpeed
Audi Q8 bolo zatiaľ v ponuke len s vidlicovým naftovým šesťvalcom 50 TDI. Ponuka tak bola biedna, no už pri štarte výroby výrobca sľuboval, že to tak neostane.

Automobilka Audi teraz rozširuje množstvo motorov, ktoré si môžete pod kapotu bratislavského modelu Q8 zakúpiť. Nové motory doplnia špičkové SUV o základný zážihový a vznetový variant, stále však zostane „len“ pri šesťvalcových pohonných jednotkách. Osemvalec z verzie Audi SQ7 zatiaľ teda stále nečakajme.

Audi Q8, ktoré vyrábajú exkluzívne u nás v Bratislave v závode Volkswagen Slovakia, ste si zatiaľ mohli kúpiť len vo verzii s označením 50 TDI - teda s vidlicovým vznetovým šesťvalcom so zdvihovým objemom tri litre.

​Nič viac, nič menej. Aktuálne Audi pridáva do ponuky dva šesťvalce, ten vznetový je však len podladená verzia trojlitrového vznetového (naftového) motora.

​Zážihový (benzínový) motor prichádza s označením 55 TFSI, má priame vstrekovanie paliva, preplňovanie turbodúchadlom a, samozrejme, už aj filter pevných častíc GPF.

Zo zdvihového objemu 3,0 litra ponúkne celkovo 250 kW (340 koní) a rovných 500 Nm krútiaceho momentu. S týmto motorom zrýchli Q8 z nuly na stovku za 5,9 sekundy a maximálna rýchlosť je elektronicky limitovaná na 250 kilometrov za hodinu.

​Druhá vznetová verzia vidlicového trojlitra TDI má označenie 45 TDI. Z trojlitrového objemu ponúkne 170 kW (231 koní) a krútiaci moment na úrovni 500 Nm. S touto vznetovou verziou zrýchli Audi Q8 45 TDI na stovku za 7,1 sekundy a maximálna rýchlosť je stanovená na 233 kilometrov za hodinu.

Oba nové motory plnia najnovšiu emisnú normu Euro 6d-Temp. S obomi motormi spolupracuje osemstupňová automatická prevodovka a výkon smeruje na všetky štyri kolesá systémom quattro.

Všetky motory v Q8 spolupracujú tiež so 48 V sieťou ako takzvaný mild-hybrid a v rozsahu od 55 do 160 kilometrov za hodinu môže Q8 vypnúť motor až na 40 sekúnd (keď vodič pustí plyn).

Štart-Stop systém je pritom aktívny už od rýchlosti 22 kilometrov za hodinu, čiže nielen až pri zastavení vozidla. Čo sa týka cien, v Nemecku štartuje 55 TFSI na 76 300 eur a 45 TDI na 73 300 eur.

Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.

01 - Modified: 2024-05-17 22:00:00 - Feat.: - Title: Elektromobil verzus spaľovací motor: Sú autá na baterky skutočne výhra v spoľahlivosti? 02 - Modified: 2024-05-17 09:05:12 - Feat.: - Title: Vodiči povinnosti často ignorujú. Ako jazdiť v silných dažďoch bez zbytočného rizika? 03 - Modified: 2024-05-17 11:30:00 - Feat.: - Title: Nachytajú aj zdanlivého experta? Tieto dopravné značky musí poznať každý vodič 04 - Modified: 2024-05-16 12:00:00 - Feat.: - Title: Patentovala si Toyota revolučný nápad? Na počkanie vraj zmení farbu áut podľa želania 05 - Modified: 2024-05-16 09:31:36 - Feat.: - Title: Automobilová aféra na obzore. Bezpečné interiéry áut ohrozujú posádku rakovinou
menuLevel = 2, menuRoute = auto/novinky, menuAlias = novinky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
18. máj 2024 17:17