StoryEditor

Boj Volkswagenu o moc, alebo prežitie? Ľudový elektromobil prináša zmeny aj ťažkosti

21.07.2020, 11:43
Na pozadí štartu predaja Volkswagenu ID.3 panuje boj o moc v celom koncerne Volkswagen. Jednou z obetí je úspešný šéf Škody Bernhard Maier, ktorý odpočítava posledných desať dní v Mladej Boleslavi.

Štart Volkswagenu ID.3 mal byť veľkolepý. Je poslom novej doby, nemecká značka sa totiž odhodlala zaviesť s ním ľudovou elektromobilitu - auto do zásuvky pre všetkých. ID.3 tiež predstavuje úplne novú architektúru pre značky koncernu VW, na ktorej vznikne väčšina elektrických modelov, píše iDNES.cz.

Na platforme MEB, ktorú Volkswagen ponúka aj ďalším výrobcom (preberá ju napríklad Ford), je nové úplne všetko, od konštrukcie mechanických častí až po softvér. Lenže nielen automobilová história mnohokrát potvrdila, že o tom, či sa niekto alebo niečo stane ikonou, rozhodne čas. Velikánske vyhlásenia prednášané dopredu nosia skôr smolu, a ID.3 to potvrdzuje. Problém je práve v softvéri - elektrickom mozgu samotného vozidla.

​ID.3 si nedočkaví elektromobilisti predobjednávali už pred rokom, autá však dodnes nemajú. Objednávkový systém sa naplno otvoril práve včera, 20. júla, 14 mesiacov po odhalení a osem mesiacov po oficiálnom štarte výroby. Z linky v nemeckom Cvikove však autá mierili na odstavné parkovisko, začiatkom marca ich tam podľa informácií iDNES.cz bolo vyskladaných až tridsať tisíc. "Mŕtvych", nemali totiž funkčný softvér.

"Stovky testovacích vodičov, ktorí dňom i nocou zbierajú najazdené kilometre, každé ráno hlási nové a nové chyby, zoznam denne predstavuje až tristo chýb," popisoval vo februári Manager Magazin. Nemecký denník vtedy citoval odborníkov z VW, podľa ktorých bola základná architektúra softvéru vyvíjaná príliš narýchlo a prudko, v dôsledku čoho si mnohé súčasti systému navzájom "nerozumeli", čo viedlo k vážnym výpadkom.

"Otvorená zostáva otázka, či radikálne nová platforma pre elektromobily môže dobre fungovať jedine s od základu novo vyvinutou softvérovou architektúrou, alebo či bol krok k novému softvéru príliš veľkým sústom," zamýšľal sa Manager Magazin. Dokonca aj veľkí spoločníci VW, rodiny Porsche a Piëchov, už boli kvôli tomu nervózni.

Muchy vychytať "za pochodu"

Koncernový šéf Diess musel vetriť problém už pred mnohými mesiacmi, keď rozšíril predstavenstvo, aby v prípade vynúteného odchodu niektorého z manažérov nevzniklo "vákuum". "Ak dôjde k omeškaniu s výrobou ID.3, mohlo by t...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-05-17 09:05:12 - Feat.: - Title: Vodiči povinnosti často ignorujú. Ako jazdiť v silných dažďoch bez zbytočného rizika? 02 - Modified: 2024-05-17 11:30:00 - Feat.: - Title: Nachytajú aj zdanlivého experta? Tieto dopravné značky musí poznať každý vodič 03 - Modified: 2024-05-16 12:00:00 - Feat.: - Title: Patentovala si Toyota revolučný nápad? Na počkanie vraj zmení farbu áut podľa želania 04 - Modified: 2024-05-16 09:31:36 - Feat.: - Title: Automobilová aféra na obzore. Bezpečné interiéry áut ohrozujú posádku rakovinou 05 - Modified: 2024-05-15 12:46:52 - Feat.: - Title: Kia vylepšila obľúbený elektromobil. Upravný dizajn, špičkové nabíjenie a väčší dojazd
menuLevel = 2, menuRoute = auto/automobilky, menuAlias = automobilky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
17. máj 2024 17:38