StoryEditor

Toll Collect ďalej buduje systém

22.02.2004, 23:00
Nemecké konzorcium Toll Collect aj napriek výpovedi zmluvy zo strany spolkovej vlády pracuje ďalej na spustení satelitného systému. DaimlerChrysler a Deutsche Telekom sa okamžite zotavili z oznámenia o výpovedi zmluvy a svorne odpovedajú, že satelitný systém začne, podľa plánu, pracovať začiatkom budúceho roka.

Nemecké konzorcium Toll Collect, ktoré malo zabezpečiť budovanie a prevádzku systému diaľničných poplatkov, aj napriek výpovedi zmluvy zo strany spolkovej vlády pracuje ďalej na spustení satelitného systému. Koncerny DaimlerChrysler a Deutsche Telekom sa očividne rýchlo zotavili z oznámenia o výpovedi zmluvy a svorne odpovedajú, že satelitný systém začne pracovať podľa plánu začiatkom budúceho roka.
Prezident DaimlerChrysleru Jürgen Schrempp považuje názorové rozdiely za prekonateľné, no spoločné riešenie podľa jeho slov musí prísť v priebehu nasledujúcich desiatich dní. Za príčinu neúspešného štartu označil chybné monitorovacie prístroje v kamiónoch a systém, za čo však DaimlerChrysler nezodpovedal. Podľa finančného riaditeľa koncernu Manfreda Gentza straty a riziká v konzorciu ich vlani stáli 250 miliónov eur a zadlženosť dosiahla 1,1 miliardy eur. Zároveň však upozornil, že spoločnosti nehrozí riziko platobnej neschopnosti.
Ako sa denník Die Welt dozvedel z kruhov blízkych Toll Collectu, systém už v súčasnosti pracuje v podstate bezchybne. Jediný veľký problém spočíva v prenose aktualizácií softvéru do palubných prístrojov cez mobilnú sieť. Tieto aktualizácie slúžia na rýchle prispôsobovanie diaľničných poplatkov danej situácii a sú ukotvené v zmluve so spolkovou vládou. Podľa údajov týchto zdrojov práve problémy s aktualizáciou sú hlavnou príčinou, pre ktorú systém nemohol začať pracovať v stanovenom termíne. Konzorcium z tohto dôvodu chce od 1. januára 2005 spustiť obmedzenú verziu systému, v rámci ktorej sa poplatky v priemernej výške 12,4 centa na kilometer nebudú jeden rok meniť.
Konzorcium pracuje, akoby sa nič nestalo. Hovorkyňa Toll Collectu vysvetľuje, že na základe platných zmlúv majú do konca roka dokončiť poplatkový systém. A tak minulý týždeň v noci z utorka na stredu vznikli na diaľnici A1 dva nové kontrolné mosty a dodávateľská spoločnosť Delphi podľa plánu do marca dodá ďalších 100-tisíc palubných jednotiek. Podobné oznámenia prišli aj od ostatných dodávateľov softvéru či komponentov.
Ministerstvo dopravy sa k úsiliu Toll Collectu stavia skepticky. Opozičná Slobodná demokratická strana (FDP) navrhuje vytvorenie vyšetrovacej komisie parlamentu, ktorá má preskúmať postup konzorcia aj vlády. Ministrovi dopravy Manfredovi Stolpemu vyčítajú, že s výpoveďou zmluvy len "blufoval" a v skutočnosti o ničom nerozhodol. Kresťanskodemokratická únia (CDU) tento týždeň rozhodne, či tiež požiada o vytvorenie vyšetrovacej komisie.

menuLevel = 2, menuRoute = dennik/podniky-a-trhy, menuAlias = podniky-a-trhy, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
19. apríl 2024 08:12