15.02.2017, 12:28

Matovič ukázal na sfalšovaný dopravný posudok: 100-tisíc ľudí pri Bratislave je v pasci

Napriek tomu, že pri kauzách býva v defenzíve väčšinou vládna moc, mesiac pred parlamentnými voľbami sa garde obrátilo. Premiér Robert Fico vtedy obvinil lídra OĽaNO Igora Matoviča, že podnik Regionpress v roku 2008 previedol podľa jeho slov na bieleho koňa Pavla Vandáka, ktorý bol v čase prevodu Matovičovým zamestnancom. Podľa Fica sa tak Matovič chcel vyhnúť daňovej kontrole a prepral štyri milióny eur. Zároveň malo byť zničené účtovníctvo firmy, čo šéf OĽaNO odmietol. Novinárov zobral na povalu domu starej mamy v Borovej pri Trnave, kde prezentoval stohy dokumentov ako staré účtovníctvo firmy. Dokumenty následne odovzdal vyšetrovateľovi Národnej kriminálnej agentúry. Doklady z rokov 2002 a 2004 však chýbali. Matovič ich mal ponechať Vandákovi.
Zdroj: TASR/Martin Baumann

Šéf OĽaNO-NOVA Igor Matovič tvrdí, že niekto ide urobiť obrovský biznis na úkor Slovenska.

Podľa neho sa sfalšovaný dopravný posudok v okolí Bratislavy dotkne zrhuba 100-tisíc ľudí.

Nejasná vlastnícka štruktúra

Matovič naráža na firmu Starland, ktorá nemá jasnú vlastnícku štruktúru.

"Chceme vedieť, kto je skutočným majiteľom," tvrdí Matovič. Šéf obyčajných vyzýva ministra dopravy Arpáda Érseka aby si „prestal zakrývať oči."

Štúdia, na základe ktorej sa ministerstvo dopravy rozhodlo o úprave križovatky Triblavina a tiež o zmene rozšírenia diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou, počítala s nesprávnym počtom nových obyvateľov v priľahlých obciach Bratislavy.

Bulharská matematika

Podľa lídra hnutia Igora Matoviča počítajú územné plány obcí s viac ako 100-tisíc novými občanmi, štúdia však rátala len so 14 500 ľuďmi.

"Čiže chceli vypočítať, že táto križovatka bude stačiť, tak si prispôsobili čísla tak, že zoberieme zo 100-tisíc iba 14 500 a potom nám to vyjde. To je celkom zaujímavá bulharská matematika," konštatoval Matovič.

Ministerstvo dopravy si dalo vypracovať túto dopravno-kapacitnú informáciu vo Výskumnom ústave dopravnom v Žiline a na základe jej výsledkov sa podľa občianskeho združenia rozhodlo o zmene rozšírenia diaľnice D1, a teda aj o úprave križovatky Triblavina.

Pôvodne sa totiž počítalo s tým, že sa diaľnica rozšíri na plnohodnotný šesťpruh spolu s odstavnými pruhmi. Zároveň mali po oboch stranách cesty pribudnúť kolektory, čiže zberné cesty, cez ktoré sa mali obyvatelia priľahlých obcí napájať na diaľnicu.