Vo štvrtok uplynie rok odo dňa, keď spoločnosť OpenAI sprístupnila chatbot ChatGPT využívajúci veľký jazykový model GPT-3.5. Za niekoľko dní sa do nástroja registrovalo viac ako milión užívateľov z celého sveta, v súčasnosti ho týždenne využíva vyše 100 miliónov užívateľov vrátane viac ako 92 percent firiem z rebríčka Fortune 500.
Generatívnu umelú inteligenciu podľa predsedu asociácie Lukáša Benzla aktuálne najviac využívajú profesie v informačných technológiách, marketingu a ľudských zdrojoch, ale veľmi rýchlo sa tiež adaptuje v odboroch ako právo či účtovníctvo.
Napríklad v zdravotníctve využitie AI v poslednom roku násobne rastie. "Príkladom je mamografické vyšetrenie, kedy AI pomáha s identifikáciou a vyhodnocovaním prvotných príznakov malígnej lézie. Kontroluje lekára a napovedá mu, ktorým pacientom sa má venovať prioritne a v akých oblastiach by sa mohli vyskytovať pre pacienta potenciálne nebezpečné útvary. Využiteľné to je aj na urgentnom príjme, keď AI prioritizuje pacientov podľa naliehavosti,“ uviedol riaditeľ divízie Medical Solutions technologickej firmy OR-CZ Michal Mačát.
Podľa dát na sociálnej sieti LinkedIn od decembra 2022 do septembra 2023 vzrástli konverzácie na tému AI o 70 percent, pričom viac sa o AI bavia muži ako ženy. Report tiež odhaľuje, že viac ako polovica pracovných úloh na LinkedIn bude do určitej miery ovplyvnená AI.
Aj keď umelá inteligencia úplne ovládla mediálny priestor, s jej reálnym zavádzaním do firemného prostredia je to podľa spoločnosti Cisco podstatne zložitejšie. Podľa celosvetového výskumu Cisco je na nasadenie a využitie AI plne pripravených 14 percent spoločností.
Naopak viac ako polovica je čiastočne alebo úplne nepripravená. Vyše 60 percent spoločností sa zároveň bojí, že budú mať vážne problémy, ak sa im nepodarí zaviesť AI stratégiu v najbližších 12 mesiacoch.