Ministerstvo sa už mesiace dohaduje o konečnej cene a termíne kľúčovej diaľničnej stavby. Zatiaľ sú práce na stavenisku stále v útlme.
Keď brázdite cesty v okolí Ružomberka, len ťažko prehliadnete kontúry budúcej diaľnice D1. Majestátne rozostavané estakády ťahajúce sa popod hrad Likava by mali už budúci rok zabezpečiť vodičom viac než 12-minútovú časovú úsporu.
Takýto scenár je však čoraz menej pravdepodobný, lebo práce na diele sú viditeľné spomalené. Na východ od tunela Čebrať sa stroje síce hýbu, na západe robota výrazne viazne.
Dôvodom útlmu majú byť nevyplatené faktúry a zlý cash flow. Navyše sa štát v pozadí so zhotoviteľom dohaduje o konečnej cene a termíne dokončenia diela.
Práce viaznu už od marca a poradca primátora Ružomberka Tomáš Mišovič je zo situácie na stavbe znepokojený a tvrdí, že prestoje môžu štát vyjsť draho.
„Dnes si účtuje zhotoviteľ za prestoje zhruba 1,04 milióna eur mesačne,“ poved...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-05-09 19:57:05 - Feat.: - Title: Nikaragua zrušila zmluvu o výstavbe prieplavu medzi dvoma oceánmi
02 - Modified: 2024-05-09 10:42:17 - Feat.: - Title: Nový druh križovatky na Slovensku: Znižuje rýchlosť áut a zámerne ich obmedzuje
03 - Modified: 2024-05-06 11:50:00 - Feat.: - Title: Chorvátsko nasadilo bič na nezodpovedných vodičov. Nové radary netrestajú iba rýchlosť
04 - Modified: 2024-05-05 15:00:51 - Feat.: - Title: Na časti D2 za Kútmi smerom do Bratislavy bude prejazdný len jeden pruh
05 - Modified: 2024-05-02 22:00:00 - Feat.: - Title: Rysuje sa konečný účet za našu najdrahšiu diaľnicu. Každý kilometer tunela vyjde na 100 miliónov eur