StoryEditor

Kapacita koľají je už teraz na hrane. Hlavná stanica môže prísť o jedno nástupište

02.06.2021, 00:00
Štúdia spred pár rokov ukázala, že vstupná brána do Hlavného mesta by sa zaobišla aj bez jedného perónu. Analytici z ministerstva financií však výstupy kritizujú.

Bratislavská stanica s ikonickou prístavbou nazývanou aj „skleník“ je vďačným objektom kritikov. Tí si ju s chuťou podajú najmä pre jej vizuálne nedostatky. Tie má v budúcnosti vyriešiť architektonická súťaž. Je tu však ďalší, z funkčnej stránky dôležitejší problém, ktorý zamestnáva odborníkov. Obmedzená kapacita koľají, ktorá už je teraz na hrane.

Vstupná brána Bratislavy vybaví denne asi 200 vlakov osobnej dopravy. Na porovnanie, rozmermi podobná brnianska zvládne za deň aj dvakrát toľko. V budúcnosti by ich počet na Hlavnej stanici mohol byť ešte nižší. Štúdia zverejnená pred troma rokmi, ktorá posudzovala celý železničný uzol v Bra...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-05-20 16:30:00 - Feat.: - Title: Východ Slovenska potvrdzuje dominanciu na poli IT. Do Košíc majú namierené aj niektorí hráči z Bratislavy 02 - Modified: 2024-05-17 09:16:04 - Feat.: - Title: Obmedzenie v Bratislave: Mesto vyhlásilo mimoriadnu situáciu na moste na Hradskej ulici vo Vrakuni 03 - Modified: 2024-05-15 20:29:53 - Feat.: - Title: Primátor Bratislavy Vallo: Nič nemôže ospravedlniť útok na predsedu vlády 04 - Modified: 2024-05-14 13:51:43 - Feat.: - Title: Novostavby v Bratislave sú v kurze. Ich predaj medziročne stúpol o vyše sto percent 05 - Modified: 2024-05-13 08:43:17 - Feat.: - Title: Veľkolepý koncert Jeana-Michela Jarreho odštartoval festival vedy, hudby a umenia STARMUS
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
21. máj 2024 20:02