Zvyšovanie miezd zamestnancom trnavskej automobilky nestačí. Odbory žiadajú viac.Peter Mayer
Francúzsky koncern dokázal zaplátať dieru po Trnavských automobilových závodoch. Aj keď sa výrobe darí, platmi za konkurenciou zaostáva.
Enormná nezamestnanosť, problémy nájsť si prácu a nedostatok financií v obehu. To boli problémy, ktoré trápili Trnavský kraj na prelome tisícročí. Každý piaty práceschopný človek bol doma a priemerný čas, kým si našiel prácu, presahoval 14 mesiacov. Región totiž ochromil koniec Trnavských automobilových závodov, dlhoročného hráča, ktorý vyrábal alebo sa podieľal na výrobe ikon ako Tatra, V3S či Škoda 1203. Firma v roku 1999 skončila v reštrukturalizácii. „Vo svojich najlepších rokoch zamestnávala do päťtisíc ľudí a po jej reštrukturalizácii vznikol veľký problém s nezamestnanosťou, a preto sme hľadali riešenie,“ potvrdil pre HN hovorca trnavského magistrátu Pavol Tomašov...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-05-22 17:39:04 - Feat.: - Title: Nezamestnanosť je u nás rekordne nízka. Firmy hovoria o kritickej situácii, riešiť treba viacero problémov
02 - Modified: 2024-05-24 22:14:17 - Feat.: - Title: Žilinu čakajú čoskoro až tri e-modely zo Soulu. Kórejci chcú, aby elektroautá tvorili polovicu ich predajov
03 - Modified: 2024-05-09 09:00:00 - Feat.: - Title: Ak zamestnáte čerstvého absolventa, dostanete od štátu podporu. V akej výške?
04 - Modified: 2024-05-06 13:51:35 - Feat.: - Title: Všetci, ktorí do roku 2035 vstúpia na trh práce, sa už narodili. Nemali by sme obmedzovať dnešných penzistov
05 - Modified: 2024-04-29 14:06:08 - Feat.: - Title: Prijímačky štartujú: Na elitné stredné školy sa nedostane až 85 percent žiakov, ktorí sa hlásia